Save Burma

ျပည္သူေတြဆီမွာ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ တန္းတူညီမွ်မႈ အရင္ဆံုး ရွိေနမွ ဒီမိုိကေရစီ စံႏႈန္းရွိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

မ်ဳိးခ်စ္ျမန္မာ ႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ဳိးအေပၚ သစၥာေဖာက္ၿပီ

leave a comment »

မ်ဳိးခ်စ္ ေရးထားတဲ့ “မ်ဳိးခ်စ္ျမန္မာ ႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ဳိးအေပၚ သစၥာေဖာက္ၿပီ” ဆိုတဲ့ ပို႔စ္ကို ဖတ္လိုက္ရပါေတာ့ ေရွာင္ရန္၊ ေဆာင္ရန္ ႏိုင္ငံေရး သင္ခန္းစာေကာင္းေတြ အမ်ားႀကီး သတိျပဳမိပါတယ္။ စာေကာင္းတပုဒ္အျဖစ္နဲ႔ “မွတ္သားစရာ” က႑မွာ ထားရွိၿပီး မူရင္း website ကို သြားဖို႔ အဆင္မေျပသူေတြအတြက္ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

မ်ဳိးခ်စ္ျမန္မာ ႏိုင္ငံႏွင့္ လူမ်ဳိးအေပၚ သစၥာေဖာက္ၿပီ

မ်ဳိးခ်စ္

Source – http://myochitmyanmar.org/2008-07-25-07-31-58/2009-09-16-01-33-04/6055-2010-08-04-08-53-57

အခုတေလာ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေတြ E-Mail ေတြထဲမွာ စစ္အစိုးရရဲ့ ဝါဒျဖန္႔ခ်ီေရး ျဖစ္တဲ့ “ အာ႐ုဏ္ဦး မွာ ပြင့္တဲ့ၾကာ “ ဆိုတဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ဇတ္ကား နဲ႔ ပါတ္သက္ၿပီး ျပည္ပေရာက္ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕ေတြရဲ့ ေဝဖန္မႈ အျပစ္တင္မႈ ပုဂၢိဳလ္ေရးတိုက္ခိုက္မႈေတြကို အမ်ားအျပားေတြ႕ေနရပါတယ္။ အျပစ္တင္တဲ့သူေတြအားလံုး အဓိကထားၿပီး တိုက္ခိုက္ေနၾကတာကေတာ့ ဒီကားမွာပါဝင္ခဲ့တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြကို ဆိုတာလဲ သတိထားမိလာပါတယ္။

ဒီ့အျပင္ ျပည္ပေရာက္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား ေပါင္းၿပီးေတာ့ ဒီကားမွာ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြနဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာ ထုတ္လုပ္သူ စတဲ့ ပါတ္သက္ရာပါတ္သက္ေၾကာင္း အားလံုးကို အေမရိကန္ သံအမတ္ဆီထိ စာေရးၿပီး American Visa ပိတ္ဆို႔ ဖို႔ နဲ႔ Sanction ထဲမွာ ထည့္သြင္းဖို႔ထိ ႀကိဳးပန္းအားထုတ္လာၾကတာကိုလဲ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဒီအထိလဲ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲကေျပာခ်င္ေနတာေတြကို ခ်ေျပာဖို႔ အခ်ိန္မ႐ိွတာရယ္ ေျပာရမွာ အားနာေနတာေတြရယ္ ေပါင္းၿပီး နႈတ္ဆိတ္ေနမိခဲ့ပါေသးတယ္ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔တျခားစာေတြပါ ထပ္ဖတ္မိလာတာရယ္ ဒီကားထဲမွာ ပါခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြ ကိုယ္စား စိတ္ထဲ ႐ႈပ္ပြလာလို႔ မတရားတာျမင္ရင္ မေနႏိုင္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့ ေမြးရာပါ ဝါသနာအရ ေျပာစရာ႐ိွတာေတြကို ေျပာရပါေတာ့မယ္။

……

ကဲ …..

တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္လွပါခ်ည္ရဲ့ ဆိုၿပီး မိုင္ေထာင္ခ်ီၿပီး အေဝးႀကီးကေန ေတာ္လွန္ေနတဲ့ ေတာ္လွန္ေရး သမားႀကီးတို႔ေရ

ေပၚလစီကား တစ္ကား႐ိုက္ျဖစ္တဲ့ အခါမွာ ဘယ္ကေန ဘယ္လို စၿပီး ဘာေတြ ဘယ္သူေတြ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လို ပါတ္သက္လာတယ္ ပါဝင္လာတယ္ဆိုတဲ့ ျဖစ္ပြားပံုအဆင့္ဆင့္ကို မိတ္ေဆြတို႔ ျပည္ပက ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးေတြ သိၾကပါရဲ့လား

မသိရင္ နားေထာင္ပါ ေျပာျပပါ့မယ္

အစိုးရက အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ျပည္သူေတြကို စိတ္ဓါတ္ စစ္ဆင္ေရး လုပ္ခ်င္တဲ့အခါ သို႔ မဟုတ္ သိမ္းသြင္းခ်င္တဲ့ အခါတိုင္းမွာ လူထုဆီ အေပါက္ေရာက္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ေလာကကို အၿမဲ အသံုးခ်ေလ့႐ိွပါတယ္ ဒီေတာ့ သူတို႔ လိုခ်င္တဲ့ အခ်က္ေတြ Plot ေတြကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္အေနနဲ႔  ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးကို ေခၚၿပီး Project အေနနဲ႔ တာဝန္ေပးပါတယ္

ဒီေနရာမွာ ဟိုးတုန္းက မဆလ ေခတ္ထဲက ေန ခုထိ ဘာမွ မကြာျခားေပမယ့္ အာဏာကိုသံုးၿပီး အက်ပ္ကိုင္မႈကေတာ့ နအဖ လက္ထက္မွာ ပိုမိုျပင္းထန္တင္းက်ပ္ လာခဲ့ပါတယ္။

ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးကလဲ ႐ုပ္႐ွင္ အစည္းအ႐ံုးမွာ တာဝန္႐ိွသူေတြကေနတဆင့္ သူနဲ႔လဲ ပုလဲနံပသင့္တဲ့သူ ဒါမွ မဟုတ္ သူတို႔ကို အၿမဲ ဖားေနတဲ့သူ စစ္ အေတြ႔အႀကံဳ႐ိွသူ ဒါ႐ိုက္တာ တစ္ဦးဦး ကို ဆက္သြယ္ၿပီး တာဝန္ေပးပါတယ္

ဒီ Process မွာ သူတို႔ ေ႐ြးေနက်လူေတြကေတာ့ နဲနဲေလး ပါဘဲ ဦးတင္သန္းဦး ဦးျမသန္းစံ တို႔လို စစ္ဘက္နဲ႔ မကင္းရာ မကင္းေၾကာင္းေတြကို သူတို႔ ေ႐ြးခ်ယ္ေလ့႐ိွပါတယ္ အခါအားေလ်ာ္စြာလဲ သူတို႔ ကို လိုအပ္ခ်က္ တစ္ခုေၾကာင့္ ေငြရေပါက္ အႀကီး အက်ယ္ သို႔မဟုတ္ အခြင့္အေရး တစ္ခုခု ေတာင္းထားတဲ့ ဗိုက္နာေနတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ကိုလဲ ေ႐ြးတတ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ တစ္ခု ေျပာစရာ႐ိွတာက အဲ့ဒိလို ကမ္းလွမ္းခံရတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာဟာ သူတို႔ နဲ႔ အဆင္ေျပတဲ့လူဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔ သိပ္ Push မလုပ္ပါဘူး ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ဒါ႐ိုက္တာ က ပညာေပးသြားတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေတြကို သူတို႔ သေဘာေပါက္ထားပါတယ္

ဥပမာ

ဟယ္လီေကာ့ပတာ ၂ စီးေလာက္နဲ႔ Over The Sky Shot ေတြ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး႐ိုက္တာမ်ိဳး၊ တစ္ရက္ထဲနဲ႔ ျပတ္ရမယ့္ Scene ကို ၃ ၄ ၅ ရက္ၾကာေအာင္ ဆြဲထားတာမ်ိဳး၊ ေစ်းအရမ္းႀကီးတဲ့ ေဟာ္တယ္ေတြ မွာ ေနထိုင္တည္းခိုခနဲ႔ အစားအေသာက္စားရိတ္ ေတြကို ပံုမွန္ထက္ ပိုမ်ားေအာင္ ႐ႈတင္မန္ေနဂ်ာနဲ႔ တမင္ လုပ္ပစ္လိုက္တာမ်ိဳးဆိုတာေတြ က ဘာမွ လဲ ေသခ်ာ သက္ေသျပလို႔မရဘဲ ေအာင့္သက္သက္နဲ႔ ခံလိုက္ရတာေတြ ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္

ဒီေတာ့ တစ္ခါ မဆလေခတ္ တုန္းက သူတို႔က ပုတ္ျပတ္ေစ်းနဲ႔ ႐ိုက္ခိုင္းဖို႔ ႀကိဳးစား ၾကည့္ျပန္ေတာ့လဲ မေအာင္ျမင္ျပန္ပါဘူး

ဒါ႐ိုက္တာက ေငြနဲ႔ ျပန္မကလိရရင္ အခ်ိန္နဲ႔ ျပန္ကိုင္တုတ္လို႔ရပါတယ္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ မႀကိဳက္လို႔ ဘာေၾကာင့္ ညာေၾကာင့္ ျပန္႐ိုက္ရမယ္ ဆိုတာကို ပိပိရိရိ နဲ႔ လုပ္လိုက္ရင္ သူတို႔ ပို စိတ္ညစ္ရပါတယ္

ဒါေတြေၾကာင့္ သူတို႔က ဒါ႐ိုက္တာ ပိုင္းမွာေတာ့ သူတို႔ကို ဖားတဲ့သူကိုဘဲ ခိုင္းခ်င္ပါတယ္

အဲ သ႐ုပ္ေဆာင္ပိုင္းမွာလဲ ထိုနည္းလည္းေကာင္းပါဘဲ သူတို႔ကို ျပန္မညစ္မယ့္ ဖားေနတဲ့လူေတြ သူတို႔ ႏိုင္စားလို႔ရတဲ့သူေတြကိုဘဲ သူတို႔ သံုးခ်င္ပါတယ္

ဒါေပမယ့္ ဒါ႐ိုက္တာ ပိုင္းမွာကေတာ့ အ႐ြယ္အရ လူႀကီးပိုင္းေတြက မ်ားတဲ့ အတြက္ ခုတေလာက်န္းမာေရး မေကာင္းလို႔ ဆရာဝန္က နားခိုင္းထားလို႔ အေမာေဖါက္ေဖါက္ေနလို႔ အဟြတ္ အဟြတ္ ဆိုၿပီး လွလွေလးျငင္းလိုက္မယ္ဆိုရင္ ျငင္းဖို႔က ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ အဖိုး ဒါ႐ိုက္တာ ဦးႀကီးျမင့္ ဆိုရင္လဲ ျမန္မာ့အသံကေနလႊင့္ဖို႔ ရဲအဖြဲ႕ ႏွစ္ပါတ္လည္ေန႔အတြက္ ဆံုရပ္ကႏၱာရဝတီ ဆိုတဲ့ကား ေနာက္ဆံုး႐ိုက္ေပးၿပီးကထဲက အသက္ႀကီးလာတာ အေၾကာင္းျပၿပီး သူတို႔ ခိုင္းလာတိုင္း အသာေလး ၿငင္းခဲ့တာ ကြယ္လြန္သည္အထိပါဘဲ။

ဒီလိုမ်ိဳး ေနေနခဲ့ၾကတဲ့ၾကားထဲမွာေတာင္မွ ဒါ႐ိုက္တာ တစ္ခ်ိဳ႕ဆင္ေျခမေကာင္းဘဲ ျငင္းမိလို႔ ရိပ္မိသြားတဲ့အခါ သူတို႔ကို ေနာက္ ထပ္ကားေတြမွာ ဇတ္လမ္းခြင့္ျပဳခ်က္တင္တာကစၿပီး ျငင္းပစ္တာမ်ိဳး ဖလင္ေခတ္တုန္းက ဖလင္ပါ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ခ်မေပးတာမ်ိဳး အဆိုးဆံုးက အဲ့ဒိဒါ႐ိုက္တာ ႐ိုက္တဲ့ကား ဘယ္ေလာက္ဘဲေကာင္းေကာင္း အကယ္ဒမီ ဆန္ကာတင္စာရင္းထဲမွာ မထည့္ရဘူး လို႔ တားျမစ္လိုက္တာမ်ိဳးေတြလုပ္တတ္ပါတယ္။

ကား႐ိုက္ၿပီးေတာ့လဲ ဆင္ဆာတင္တဲ့ အခါ တမင္တကာညစ္ၿပီး အေရးအႀကီးဆံုး အခန္းတစ္ခ်ိဳ႕ကို ဘာမွ မဆိုင္တဲ့ ကိစၥေတြ ဥပမာ မင္းသမီး လည္ပင္းဟိုက္တယ္၊ မင္းသားက ႏိုင္ငံျခားစာေတြပါတဲ့ တီ႐ွပ္ဝတ္ထားတယ္၊ Background နံရံေပၚက အ႐ုပ္က သ႐ုပ္ပ်က္တယ္၊ ဒီ Scene ထဲက အေနာက္မွာ တီးထားတဲ့ တီးလံုးက ျမန္မာသံစဥ္ကို အေနာက္တိုင္းတူရိယာ နဲ႔ တီးထားတယ္၊ ဘာညာေပါ့ဗ်ာ ( မွတ္ခ်က္။ ။ ဒါေတြ အထူးသျဖင့္ သားစိုး အသိဆံုးပါ ေမးၾကည့္ၾကပါ )

ဒါမ်ိဳးေတြ ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြ ႏိုင္ငံေရးသမားတို႔ ႀကံဳဖူးမွာလဲ မဟုတ္ပါဘူး။  ခံစားတတ္မယ္လည္း မထင္ပါဘူး

မိတ္ေဆြတို႔က တေန႔တေန႔ ေဝဖန္ေရးဆရာ တျဖစ္လဲ “ အဆိုးျမင္ ႏိုင္ငံေရးမူဝါဒ “ ကိုဘဲ က်င့္သံုးေနၾကတာကိုး

သ႐ုပ္ေဆာင္ပိုင္း မွာက်ေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဒါ႐ိုက္တာေတြ ထက္ အသက္ကလဲ ငယ္ေတာ့ က်န္းမာေရးနဲ႔ ဘယ္လိုမွ ဆင္ေျခေပးလို႔မရပါဘူး

ဗီဒီယိုေတြ က် တစ္လ ၃ ၄ ကား႐ိုက္ေနတဲ့ ေခတ္မွာ သူတို႔ကား႐ိုက္ဖို႔ တစ္ပါတ္ ေလာက္ကို က်ေတာ့ ျငင္းမယ္ဆိုရင္ လူမႈေရးအရလဲ ခက္သလို ကိုယ့္ကို ဒီတစ္ခါ ျငင္းထားမိလို႔ အမ်က္ေတာ္႐ွၿပီး ျပန္ေဆာ္မယ့္ အကြက္ေတြကိုပါ ေၾကာက္ရပါတယ္

သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ က်ေတာ့ သူတို႔ၿငိွဳးေတးထားတဲ့ သူနဲ႔ ႐ိုက္မယ္ ဆိုတာနဲ႔ ဇတ္လမ္းကေန စၿပီး ပိတ္တာလဲ ႐ိွသလို သူတို႔နဲ႔ တိုက္႐ိုက္ ၿငိလိုက္မိလို႔ ႐ုပ္႐ွင္ ႐ိုက္ကူးခြင့္ပါ ဘလိုင္းႀကီး အပိတ္ခံလိုက္ရတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီး ႐ိွပါတယ္

( တျခားမၾကည့္ပါနဲ႔ ဦးေမာင္ ( ကိုေက်ာ္သူ ) အသိဆံုးပါ )

ဒီေနရာမွာ မိတ္ေဆြတို႔ သိထားဖို႔ လိုတာတစ္ခုက အႏုပညာသမားတစ္ေယာက္ အဖို႔ အႏုပညာ နဲ႔ လုပ္စားခြင့္ကို ပိတ္ပင္ခံလိုက္ရတာဟာ ထမင္းအိုးကြဲတာ တစ္ခုတင္ မဟုတ္ပါဘူး ကိုယ့္ လက္ေတြ ေျခေတြ လွ်ာေတြကို ျဖတ္ပစ္ၿပီး မ်က္ေစ့ေတြ ထိုးအေဖါက္ခံလိုက္ရသလိုပါဘဲ ဒိထက္ဆိုးတဲ့ အျပစ္ေပးျခင္းခံရတာ မ႐ိွပါဘူး

နဂိုထဲက ပိုက္ဆံခ်မ္းသာလို႔ ဝင္ေငြ ရပ္တန္႔သြားတာက အေၾကာင္းမဟုတ္လဲ ကုိယ္ျမတ္ႏိုးတဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ခြင့္မ႐ိွေတာ့တာဟာ ေငြနဲ႔လဲဝယ္ၿပီး အစားထိုးလို႔မရတဲ့ ဆံုး႐ံႈးမႈ တစ္ခုဆိုတာ အႏုပညာသမားတိုင္း တူညီစြာ နားလည္ထားၿပီးသားပါ။

ဒါကို သိတဲ့ အစိုးရကလဲ အႏုပညာသမားေတြရဲ့ Weak Point ကို အၿမဲ အညွာကိုင္ၿပီး ပညာေပးေလ့႐ိွပါတယ္

ဒီေတာ့ ဘယ္ ႐ုပ္႐ွင္ ၊ ဂီတ ၊ စာေပ ၊ သဘင္ အႏုပညာသမား မွ အစိုးရ နဲ႔ တိုက္႐ိုက္ မၿငိခ်င္ မၿငိရဲ ၾကပါဘူး

ဒါဟာ လူသားတစ္ေယာက္မွာ ျဖစ္သင့္တဲ့ လူသားပီသတဲ့ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈ တစ္ခုအျပင္ အေျခအေနရဲ့ ဖန္တီးမႈအရ လိုအပ္စြာ ျဖစ္လာတဲ့ အႏုပညာသမားတစ္ေယာက္ရဲ့ စိုးရိမ္ပူပန္မႈ တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ေပၚလစီကား ႐ိုက္ရတာကို သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ ကိုယ္တိုင္ကေရာ ေက်နပ္ေနၾကတယ္ ထင္ပါသလား။

နာမည္ႀကီးႀကီး မႀကီးႀကီး Actor ေတြတိုင္းဟာ လူထဲက လူေတြပါဘဲ လူေတြလိုဘဲ ေတြးၿပီး လူေတြလိုဘဲ ခံစားတတ္ၾကပါတယ္

ပထမတစ္ခ်က္က ဒီလိုကားေတြ႐ိုက္ရင္ ျပည္သူေတြ ပရိသတ္ေတြ ေဝဖန္ၾကမယ္ ပ်က္ရယ္ျပဳခံရမယ္ ဆိုတာနဲ႔႔႔ အခုလိုဘဲ ျပည္ပ ႏိုင္ငံေရးသမား သူရဲေကာင္းႀကီးေတြက ေလလံုး မိုးလံုး ေတြနဲ႔ ၂ ျပားမတန္ေအာင္ ႐ံႈ႕ခ်တာ ခံရမယ္ ဆိုတာ အင္တာနက္ ကို အားလံုး သံုးေနႏိုင္တဲ့ ေခတ္ႀကီးထဲမွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ အားလံုး သိၿပီးသားပါ

ဒုတိယ တစ္ခ်က္က အစိုးရက မင္းသားမင္းသမီးေတြကို ပိုက္ဆံက်ေတာ့လဲ အျပင္မွာ ကား႐ိုက္တဲ့ေၾကးမ်ိဳးလဲ မေပးပါဘူး

သူတို႔႐ိုက္ခ်င္တဲ့ ရက္ ကို အတင္း ညိွခိုင္းၿပီဆို လက္ခံၿပီးသားတျခားကားေတြကို ျပန္ရက္ခ်ိန္းရပါတယ္

ဒီေတာ့ တစ္ခ်ို႕ကား႐ိုက္ေတြ ဆို လက္လႊတ္လိုက္ရတာမ်ိဳးေတြ ႐ိွပါတယ္

သ႐ုပ္ေဆာင္ခက်ေတာ့လဲ အစိုးရ က မုန္႔ဖိုးေလာက္ေတာင္ ေပးတာ မဟုတ္ပါဘူး အဲ့လို ေပးတာ မေက်နပ္လို႔လဲ ဘယ္သူမွ တိုးၿပီး မေတာင္းရဲပါဘူး။ ႐ိုက္ေပးဖို႔ေတာင္ မၿငင္းရဲတဲ့ဟာကိုး။ ဒီေတာ့ ေငြေရးေၾကးေရးအရ လဲ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြမွာ နစ္နာ စရာဘဲ ႐ိွပါတယ္

ဒါ့ေၾကာင့္ ေပၚလစီကားေတြ မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြရဲ့ အမူအရာေတြကို ေသခ်ာ ေလ့လာၾကည့္ပါ

အၿမဲ ေပါ့ပ်က္ပ်က္ စိတ္မပါတပါ နဲ႔ ၿပီးစလြယ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ထားၾကတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသိုင္းအဝိုင္းက လူအခ်င္းခ်င္း သိၾကပါတယ္။

ဒီေတာ့ ကိုယ့္အတြက္ စီးပြားေရး အရလဲ အက်ိဳးမ႐ိွ

အႏုပညာအရလဲ ဘယ္ေတာ့မွ မွတ္ေက်ာက္တင္ခံရမွာ မဟုတ္

ကံမေကာင္းရင္ လူပါ အမုန္းခံရမယ့္ ေပၚလစီကား ႐ိုက္တဲ့အလုပ္ကို စိတ္မွန္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္တိုင္း လံုးဝ မလုပ္ခ်င္ၾကပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ ျငင္းလို႔ကလဲ မရေအာင္ By Force နဲ႔ အမိန္႔ေပးသလို ခိုင္းလာတဲ့ကိစၥျဖစ္ေနတာရယ္

ျငင္းလိုက္မိလို႔ ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အက်ိဳးဆက္ေတြက ကိုယ့္ ဘဝတစ္ခုလံုး ထိခိုက္သြားႏိုင္တဲ့အခါ မလုပ္ခ်င္တဲ့ အလုပ္ကို ေအာင့္အည္းၿပီး ျမန္ျမန္ၿပီး ၿပီးတာဘဲ ဆိုၿပီး လုပ္ေပးလိုက္ၾကရတာပါဘဲ။

ကၽြန္ေတာ္ခုေျပာေနတာက သ႐ုပ္ေဆာင္အမ်ားစုရဲ့ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ႐ိွတဲ့ အျဖစ္အပ်က္မွန္ေတြပါ

ဒါေပမယ့္ ေပါ့ေလ သ႐ုပ္ေဆာင္တိုင္းက တစ္စိတ္ထဲ တစ္ဝမ္းထဲ ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး

စုန္းျပဴးဆိုတာ အလႊာမ်ိဳးစံုမွာ ႐ိွပါတယ္

ဘယ္ေတာ့မဆို အေျခအေန ကိုၾကည့္ၿပီး သာတဲ့ဘက္ေျပးကပ္တတ္တဲ့ ဆိတ္ဟိုဒင္း လို သာယာစား တဲ့ လူေတြလဲ မ႐ိွဘူး မဟုတ္ဘူး ႐ိွပါတယ္

အဲ့ဒါေတြကလဲ အေၾကာက္လြန္တာရယ္ ဆင္းရဲငတ္မြတ္မႈရယ္ ၂ ခုေၾကာင့္ ျဖစ္လာရတဲ့ ညံ့ဖ်င္းတဲ့ အမူအက်င့္ေတြပါ

ဒီလို စာရိတၱ ယိုယြင္းမႈေတြ အစိုးရဝန္ထမ္းေတြ မွာလဲ လူတိုင္းေလာက္ နီးနီး ျဖစ္ေနၾကရတာ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ ထပ္႐ွင္း မျပေတာ့ပါဘူး။

ဘယ္လိုဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီလို သာယာစား ေတြ ေဖၚလံဖား အႏုပညာ မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ၿပီး ႐ိုက္စားလုပ္တဲ့သူေတြ လက္တစ္ဆုပ္စာကို တိုက္ခိုက္ခ်င္တာနဲ႔ လႊဲေ႐ွာင္လို႔မရတဲ့ က်န္တဲ့ လူေတြအားလံုးကိုပါ ဝါးလံုးမစင္သုတ္ၿပီး ရမ္းတာကေတာ့ ပညာမဲ့တဲ့ တစ္ဖက္သတ္က်လြန္းတဲ့ အယူအဆတစ္ခုပါဘဲ

ပိုဆိုးတာက ဒီလိုေဝဖန္ေနတဲ့ သူေတြကိုၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့လဲ ျပည္တြင္းမွာေနထိုင္ရင္း အစိုးရရဲ့ ဓါးသြားေအာက္မွာ အသက္ေအာင့္ၿပီးေလွ်ာက္လွမ္းေနရတဲ့ သူေတြ တစ္ေယာက္မွမ႐ိွပါဘူး

ျပည္ပမွာ တိုင္းတပါးက ႏိုင္ငံေရးေၾကာင့္ေပးထားတဲ့ အခြင့္အေရးမွန္သမွ် ရယူထားၿပီးသား ၊

ျမန္မာျပည္ အစိုးရရဲ့ လက္လွမ္းမမွီတဲ့ Remote Country ေတြမွာ ေနထိုင္ေနတဲ့သူေတြခ်ည္းပါဘဲ

ဒီေတာ့ အဲ့ဒိလိုလူေတြ ထထေအာ္တိုင္း ကၽြန္ေတာ္မႀကိဳက္တာ တစ္ခုက သူတို႔ကိုယ္တိုင္လဲ ဒီအစိုးရကိုေၾကာက္လို႔ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာေတာင္ အေဝးႀကီးလာေနေနၿပီးေတာ့ ျပည္တြင္းက အႏုပညာသမားေတြလို အစိုးရနဲ႔ ပဝါတစ္ကမ္း လက္တစ္လွမ္းကေန အရိပ္ၾကည့္ကေနရတဲ့ သူေတြကို ထစ္ခဏဲ႐ိွ သတၱိမ႐ိွသူေတြ ျပည္သူကိုသစၥာေဖါက္သူေတြ ၈ ေလးလံုး ကိုသစၥာေဖါက္သူေတြ ဆိုၿပီး အမည္စံုတပ္ေနတာ လံုးဝ မွားယြင္းေနပါတယ္။

ေနာက္ေက်ာကို ဓါးနဲ႔ေထာက္ၿပီးဓါးစာခံ အလုပ္ခံေနရတဲ့သူ တစ္ေယာက္ကို စစ္ေျမျပင္မွာေတာင္ ပစ္ခြင့္မ႐ိွပါဘူး

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အႏုပညာသမားေတြကိုလဲ ဒီလိုဘဲ အာဏာ ဆိုတဲ့ဓါးနဲ႔ေထာက္ၿပီး
ဓါးစာခံခိုင္းေနတာ သိရက္နဲ႔ ပစ္လိုက္တဲ့ စြဲခ်က္ျမွားေတြမွာ မိတ္ေဆြတို႔ရဲ့ တယူသန္ဆန္တဲ့ အတၱရဲ့အဆိပ္ေတြ စြန္းထင္းေနပါတယ္

အဲ့ဒိလုပ္ရပ္က ဘာနဲ႔တူသလဲ ဆိုေတာ့ မ်က္ေစ့ေ႐ွ႕မွာ လူတစ္ေယာက္ ေရနစ္ေနတာကို လူေတြဝိုင္းၿပီး ၾကည့္ေနတဲ့အထဲက လူတစ္ေယာက္က က်န္တဲ့ သူေတြကို

“ ဆင္းကယ္ၾကပါေတာ့လား ခင္ဗ်ားတို႔ လူစိတ္မ႐ိွဘူးလား ဒီလိုဘဲ ၾကည့္ေနၾကေတာ့မွာလား “ ဆိုၿပီး

သူကိုယ္တိုင္ၾကေတာ့ ဆင္းမဆယ္ဘဲနဲ႔ ရပ္ၾကည့္ေနသူအခ်င္းခ်င္းျပန္ၿပီး အျပစ္တင္ေဝဖန္ေနတာနဲ႔ တူေနပါတယ္ ဒါဟာ တကယ္တမ္းဆို ႐ွက္ဖို႔ေကာင္းပါတယ္

ကၽြန္ေတာ္ ငတံုးပါ ႏိုင္ငံေရးလဲ နားမလည္ပါဘူး

ကၽြန္ေတာ္ ငေၾကာက္ပါ စစ္လဲ မတိုက္ရဲပါဘူး အေသလဲ မခံရဲ အသားလဲ အနာမခံရဲ ေထာင္က်လဲ မခံရဲပါဘူး

သတၱိလဲမ႐ိွပါဘူး ရန္ျဖစ္ရမွာလဲေၾကာက္ပါတယ္ ေသြးျမင္ေတာင္ေခါင္းမူးပါတယ္

ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ မေၾကာက္တာ ေတြလဲ႐ိွပါတယ္

အမွန္တရားကိုရင္ဆိုင္ဖို႔

အမွန္တရားဘက္က ေ႐ွ႔ေနလိုက္ဖို႔

အႏုပညာေလာကကို ကာကြယ္ဖို႔ ေတြေပါ့

အႏုပညာသမားေတြကို ကာကြယ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္တုန္းကမွ မေၾကာက္ခဲ့ပါဘူး

ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခုျပန္ေတြးမိလာပါတယ္

ေတာခို ေက်ာင္းသား ၊ ၈၈ ေက်ာင္းသား ၊ ေတာ္လွန္ေရးသမားဆိုတဲ့ လူေတြ အေၾကာင္း ေပါ့

ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ထားတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးသမား ႏိုင္ငံေရးသမား စစ္စစ္ဆိုတာ ေနရာ (၂) ခုထဲမွာဘဲ ႐ိွပါတယ္

ပထမ တစ္မ်ိဳးက ျမန္မာျပည္က ေထာင္ေတြထဲမွာပါ

ကိုသူရ တို႔ ကိုမင္းကိုႏိုင္ …… တို႔လို ေထာင္ဆိုတာ ဂ်ိဳနဲ႔လားေဟ့ဆိုတဲ့ ရဲရဲေတာက္ အာဂလူေတြပါ

ဒုတိယ တစ္မ်ိဳးက ျမန္မာျပည္နယ္စပ္က ေတာအုပ္ေတြထဲမွာ

အစာေရစာ ငတ္တစ္လွည့္ ျပတ္တစ္လွည့္ နဲ႔ ေျချပတ္ ေပါင္ျပတ္ ဘဝနဲ႔ ငွက္ဖ်ား ဆိုတာ ဂ်ိဳနဲ႔လားေဟ့ ဆိုၿပီး ငါမေသေသးသ၍ တိုင္းျပည္မွာ လူ႔အခြင့္အေရး မရေသးသ၍ ဒီ အစိုးရကို ဦးမညြတ္ဘူး ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ လက္နက္ ကိုင္ေတာ္လွန္ေနတဲ့ သူေတြပါ

အဲ့ဒိ လူေတြ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို ကၽြန္ေတာ္ အရမ္းေလးစားပါတယ္ ဆိုတာ ရင္ထဲက လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ေျပာပါရေစ

အဲ က်န္တဲ့ တျခားႏိုင္ငံေတြမွာ ေရာက္ေနတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးသမားပါ ဆိုတဲ့ သူေတြ အားလံုးဟာ တနည္းနည္းနဲ႔ေတာ့ ဒီ ဒုကၡ ႏွစ္ခုလံုးကို မခံႏိုင္လို႔ မခံရဲလို႔ ကိုယ္လြတ္႐ံုးထြက္ခဲ့တဲ့သူေတြခ်ည္းပါဘဲ

ပိုၿပီး႐ွင္းေအာင္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ၈၈ တုန္းက ေတာခိုခဲ့တဲ့သူေတြထဲက တစ္ခ်ိဳ႕ဟာ ႏိုင္ငံေရးတကယ္ လုပ္ခဲ့တဲ့သူေတြ အနစ္နာခံခဲ့တဲ့ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေတြ မဟုတ္ပါဘူး

လူငယ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာလဲ သူတို႔ ေမြးဖြားလာကထဲက ပါတ္ဝန္းက်င္ မိဘေဆြမ်ိဳး အသိုင္းအဝိုင္းမွာ ဘဝရဲ့ အေမာနဲ႔ က်ပ္တည္းမႈ မၾကည္ျဖဴမႈ ျငဴစူမႈေတြ ေလာကဓံ ရဲ့ ႐ိုက္ခတ္မႈေတြ ေတြၾကား မွာ အလူးအလဲ ပင့္သက္႐ိႈက္ခဲ့ရတဲ့သူေတြ ျဖစ္ခဲ့ရေတာ့ အဲ့ဒိတုန္းက ၈၈ အေရးအခင္းကို ခုတုန္းလုပ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရး ခိုလႈံခြင့္ ရရင္ ႏိုင္ငံျခားကို ပိုက္ ဆံ မကုန္ဘဲ သြားလို႔ရမယ္ ဆိုၿပီး ေတာခိုတယ္ဆိုတာကို ယၾတာေခ်သလို လုပ္ခဲ့တဲ့သူေတြ မနည္းဘူးဆိုတာ အဲ့ဒိတုန္းက လူေတြ အားလံုး ကၽြန္ေတာ့္ကိုေျပာျပဖူးပါတယ္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာေနတာ ေတာခိုခဲ့တဲ့ေက်ာင္းသားေတြထဲက ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျပန္ေျပာျပခဲ့တဲ့ စကားေတြပါ။

အဲ့ဒိလို တိုင္းျပည္ကေန အစိုးရလက္ေအာက္က ရတဲ့နည္းနဲ႔ ႐ုန္းထြက္ခဲ့တဲ့သူေတြကိုလဲ ကၽြန္ေတာ္က အျပစ္တင္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး

ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ အဲ့ဒိထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္မပါခဲ့ဘူး အဲ့ဒိလိုေတာ့ ၈၈ ကို ခုတံုး မလုပ္ခဲ့ဘူး ဆိုေပမယ့္

အစိုးရ ကိုေၾကာက္လို႔ ေထာင္ထဲမွာ ျပန္ေနရမွာေၾကာက္လို႔ အေမရိကားကို Passport နဲ႔ Visa နဲ႔ လူလိုသူလို ေရာက္လာခဲ့ရတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ လဲ Coward ( သူရဲေဘာ နည္းတဲ့ ေကာင္ ) တစ္ေကာင္ဆိုတာ ဝန္ခံပါတယ္။

ဒီေတာ့ ခု ျဖစ္ေနတဲ့ ကိစၥမွာ ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုတဲ့သူေတြ အသံေကာင္းဟစ္ေနတဲ့ ပံုစံက

“ က်ဳပ္တို႔ကေတာ့ ေထာင္ထဲမေနရဲလို႔ အစိုးရကို ေၾကာက္လို႔ ျပည္ပမွာ တရားဝင္ ခိုလႈံခြင့္ေတာင္းၿပီး ေနေနတာ

က်ဳပ္တို႔မွာ အစိုးရကို ေၾကာက္ပိုင္္ခြင့္႐ိွတယ္

ခင္ဗ်ား တို႔ကေတာ့ အစိုးရနဲ႔ တေျမထဲ ေနေနရေပမယ့္ ခင္ဗ်ားတို႔ မွာ ေၾကာက္ခြင့္မ႐ိွဘူး

အစိုးရ ခိုင္းတာကို ျငင္းရဲရမယ္ ဖီဆန္ရဲရမယ္ ေတာ္လွန္ရဲရမယ္ ေထာင္ခ်လဲ ခံရဲရမယ္ ဘဝပ်က္တာလဲ ခံရဲရမယ္

ဒီလိုမွ မလုပ္ရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔အားလံုးဟာ အစိုးရကိုေထာက္ခံတဲ့ သူေတြ

ထမင္း႐ွင္ ျပည္သူေတြကို သစၥာေဖါက္တဲ့ အႏုပညာသမားေတြ သတၱိမ႐ိွတဲ့ သူေတြ “ လို႔ ေျပာေနသလိုပါဘဲ။

ဒါဟာ ဘယ္လိုမွ လက္ခံႏိုင္စရာမ႐ိွတဲ့ တစ္ဖက္သတ္ဆန္လြန္းတဲ့ စြပ္စြဲခ်က္တစ္ခုပါဘဲ

ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာ လိုသလား ပိုသလား ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ။

ဒီ ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုတဲ့ သူေတြဟာ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္းလဲ တည့္ေအာင္မေပါင္းႏိုင္ၾကဘူး အခ်င္းခ်င္း လွည့္ပါတ္ ခြပ္ေနၾကတယ္ လစ္တာနဲ႔ သူမ်ားေနာက္ေက်ာကို ဓါးနဲ႔ ထိုးေနၾကတယ္။

ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရး သမား မဟုတ္တဲ့သူတစ္ေယာက္ေယာက္က ႏိုင္ငံေရးသမား တစ္ေယာက္ေယာက္ကို အမွန္အတိုင္း နဲနဲေလးေဝဖန္မိလိုက္တာနဲ႔ က်ီးကန္းေတြလို ဝိုင္းအာ ဝိုင္းဆိတ္ၾကတယ္။

ဒါဟာ ျဖစ္သင့္တဲ့ နည္းလမ္းက်တဲ့ ပံုမွန္တဲ့ စည္းလံုးညီညြတ္မႈ မဟုတ္ပါဘူး

ေနာက္ၿပီး တစ္စံုတစ္ေယာက္နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္ေစ လူမႈေရးျဖစ္ေစ သေဘာထားကြဲလြဲတဲ့ အခါတိုင္း

“ ငါ နဲ႔ မတူ ငါ့ ရန္သူ “ ဆိုတဲ့ မတရားတဲ့ မူႀကီး ကို လက္ကိုင္က်င့္သံုးေနၾကတယ္

သူ႔အျမင္ ကိုယ့္ အျမင္ ဆိုတာမ်ိဳး ႏွစ္ဖက္မွ် ေတြးေပးတဲ့စိတ္

ကိုယ္ခ်င္းစာေပးတဲ့ ရင့္က်က္တဲ့ ပညာ႐ိွ စိတ္မ်ိဳး မေမြးႏိုင္ၾကဘူး။

အဆိုးဆံုး တစ္ခုကေတာ့ ျပည္တြင္းမွာ ျပည္သူေတြတကယ္တမ္းျပႆနာ ၾကံဳလာၿပီဆိုရင္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား အားလံုး တက္ညီလက္ညီနဲ႔ အစိုးရကို အျပစ္တင္တဲ့ Statement ေတြ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု တစ္ဖြဲ႕ၿပီးတစ္ဖြဲ႕ မေမာႏိုင္မပန္းႏိုင္ လွိမ့္လွိမ့္ၿပီးထုတ္ယံု အသံေကာင္းဟစ္ယံုကလြဲၿပီး တစ္ကယ္တမ္းက်ေတာ့ သူတို႔ကိုယ္တိုင္လဲ ျပည္သူေတြကို လက္ေတြ႕က်က် ဘာအကူအညီမွ ေပးႏိုင္တာလဲ မဟုတ္ဘူး။

တကယ္တမ္း လိုအပ္လာေတာ့ ျပည္သူေတြ ဒုကၡ ကို ျပည္သူေတြ နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးသမား မဟုတ္တဲ့ သူေတြကဘဲ လက္ေတြ႔ ဝိုင္းဝန္းေျဖ႐ွင္းသြားရတာခ်ည္းပါဘဲ။

နာဂစ္ မုန္တိုင္းတိုက္တုန္းကလဲ ဒီလိုပါဘဲ…

ေလာေလာလတ္လတ္ျဖစ္သြားတဲ့ ေရျပတ္လပ္မႈတုန္းကလဲ ဒီတိုင္းပါဘဲ…

မယံုရင္ အဲ့ဒိ 2007 နဲ႔ 2010 ျပကၠဒိန္ေတြရဲ့ ေန႔စြဲ အလိုက္ အင္တာနက္မွာ ျပန္႐ွာဖတ္ၾကည့္ပါ

ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္ထုတ္ထားတဲ့ Statement ေတြ ေဖါေဖါသီသီႀကီးေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။

ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒိလူေတြ လွဴထားတဲ့ အလွဴခံျဖတ္ပိုင္းဆိုတာမ်ိဳးေတာ့ တစ္႐ြက္တေလ ေတြ႕ရင္ေတာင္ ကံေကာင္းတယ္ မွတ္ပါ။

ဒါဟာ ႏိုင္ငံေရးသမား ဆိုတဲ့သူေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အေျပာမ်ားၿပီး အလုပ္နည္းေနတယ္ဆိုတာကို သက္ေသျပေနပါတယ္။

အဆိုးဆံုး Attitude တစ္ခုကေတာ့ သူတို႔ ေတာင္းဆိုတာကို ဘယ္ေလာက္ဘဲ ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့ ေပးခဲ့ တစ္ခါေလး အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္ မလိုက္ေလ်ာလိုက္မိတာနဲ႔ ခ်က္ျခင္းကို “ ျပည္သူ တိုင္းျပည္ အမ်ိဳးသားေရး “ ဆိုတာမ်ိဳး စကားလံုးအႀကီးႀကီးေတြနဲ႔ ရန္သူႀကီးေတြလို ထၿပီး ရန္လုပ္တတ္ၾကတယ္။

ဒီလိုလုပ္တာေတြက မ်ားလြန္းလာေတာ့ ေတာ္ယံုလူေတြကလဲ ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုရင္ ေဝးေဝးကေ႐ွာင္ခ်င္လာတာ မဆန္းဘူးေလ။

ခုခ်ိန္ထိ စစ္အစိုးရကို ႏိုင္ငံေရးအရ ႐ံႈးနိမ့္ေနတာလဲ ဒီလိုအမူအက်င့္ေတြေၾကာင့္က အဓိကပါဘဲ

တကယ္တမ္းက ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္လုပ္မယ့္သူဆိုတာ ပညာတတ္တာ မတတ္တာထက္

အဓိကက လူမႈေရးကၽြမ္းက်င္ရမယ္ လူတစ္ဖက္သားကို ကိုယ့္ကို ေလးစား႐ိုေသ ခ်စ္ခင္ လာေအာင္ အေျပာေရာ အလုပ္နဲ႔ပါ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္စြမ္း႐ိွရမယ္

ဒီလို အရည္အခ်င္းေတြ အေမစု ဆီမွာ အျပည့္႐ိွတယ္ ဒါေၾကာင့္လဲ သူ႕ကို အစိုးရက လူေတြ နဲ႔ ျပန္ေတြ႕ခြင့္ မေပးခ်င္ေတာ့တာလဲ အားလံုးအသိပါဘဲ။

ခုေတာ့ ႏိုင္ငံေရးသမား ဆိုရင္ လူေတြ ေလးစားခ်စ္ခင္ ဖို႔ မေျပာနဲ႔ တစ္ခ်ိဳ႕ဆို ပြဲေတြလမ္းေတြမွာေတြ႔ရင္ အေရာတဝင္ ေမးထူးေခၚေျပာ ေလာက္ေတာင္ မလုပ္ခ်င္ေတာ့တဲ့အထိ ျဖစ္သြားၾကတယ္။

အဲ့ဒါဟာ သူတို႔ ဘယ္ေလာက္ထိ လူမႈေရးည့ံဖ်င္းတယ္ဆိုတာ ျပေနတာဘဲ။

ဒီလို အဆိုးျမင္၊ အတၱႀကီး၊ တစ္ဘက္သတ္ဆန္တဲ့သူေတြက ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး တိုင္းျပည္ နဲ႔ လူထုကို တရားမွ်တစြာ အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္မွာလဲ။

ဒီလိုလူေတြ အာဏာရသြားရင္ ခုလက္႐ိွ အစိုးရထက္ေတာင္ ဆိုးဦးမယ္လို႔ဘဲ ယူဆစရာျဖစ္ေနပါတယ္။

တကယ္တမ္းက ျမန္မာျပည္မွာ ႏိုင္ငံေရးခံယူခ်က္နဲ႔ ပါတ္သက္ၿပီး လူသား (၃) မ်ိဳးဘဲ ႐ိွပါတယ္

(၁) အမာခံ အစိုးရဘက္ေတာ္သား

အစိုးရ အဖြဲ႔ဝင္ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ မ်ား နဲ႔ သူတို႔ရဲ့ မိသားစုေတြ

အစိုးရနဲ႔ ပါတ္သက္ဆက္ႏြယ္ၿပီး ႀကီးပြားခ်မ္းသာရင္း အစိုးရလူလံုးလံုးႀကီးျဖစ္သြားသူေတြ စသည္ျဖင့္ေပါ့ဗ်ာ။

(၂) အစိုးရ ကို ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ေနသူ ( ဒီမိုကေရစီ ျမတ္ႏိုးသူမ်ား )

ဒါကေတာ့ လက္႐ိွျပည္တြင္းမွာဘဲ တရားဝင္ေနထိုင္ေနရင္း အစိုးရမတရားလုပ္သမွ်ကို ငံု႔ခံမေနဘဲ ေထာင္က်က် ဘာက်က် ဆိုၿပီး ရဲရဲႀကီး ေတာ္လွန္ေနတဲ့ ကိုသူရတို႔ ကိုမင္းကိုႏိုင္တို႔ ေနာက္ၿပီး NLD အဖြဲ႔ဝင္ လူႀကီး လူငယ္ေတြ တစ္ခ်ိဳ႕နဲ႔ အျခားအျခားေသာ ေျမေပၚေျမေအာက္ ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႔အစည္းေလးေတြ စသည္ျဖင့္ေပါ့။

(၃) ႏိုင္ငံေရးဆိုတာကို လံုးဝ စိတ္မဝင္စား မပါတ္သက္ခ်င္သူ ( Neutral )

တစ္ခ်ိဳ႕က ႏိုင္ငံေရးဆိုတာကို စိတ္ဝင္စားခ်င္ေသာ္လည္း ျပႆနာတက္မွာေၾကာက္တာရယ္ ကိုယ့္ မိသားစု စားဝတ္ေနေရးက ပို အေရးႀကီးေန ၊ ခက္ခဲေနတဲ့ အတြက္ ဘယ္ဘက္မွ ဝင္မပါဘဲ အသာၿငိမ္ေနသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ကဲ…

ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ လုပ္မယ့္ ေတာ္လွန္ေရးဂု႐ုႀကီး ဆိုသူေတြအတြက္ ဒီလူ ၃ မ်ိဳးကို ေသခ်ာ နားလည္ရမွာက…..

နံပါတ္ (၁) လူေတြဟာ ကိုယ့္ဘက္ကို ဘယ္ေတာ့မွ ပါလာဖို႔ မလြယ္ေတာ့ေအာင္ကို အစိုးရက ေငြနဲ႔ ေခ်ာ့ အာဏာနဲ႔ ေျခာက္ထား တဲ့ Brain Washed လုပ္ၿပီးသား Permanently Programmed Beings လို႔ ေခၚလို႔ရသူေတြပါ

ဒီလူေတြကို သြားစည္း႐ံုးေနလို႔ ကၽြဲပါးေစာင္းတီး ျဖစ္ယံု အခ်ိန္ကုန္ လူပန္းယံုဘဲ ႐ိွမွာပါ

ျမန္မာျပည္လူဦးေရရဲ့ ( ၁၅ ) ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္႐ိွတယ္ ဆိုပါေတာ့

နံပါတ္ (၂) လို လူေတြက အင္မတန္ ေလးစားထိုက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြပါ

ဒါေပမယ့္ ခက္တာက အစထဲက အဲ့ဒိလိုလူေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ အင္မတန္နည္းပါးတဲ့ လက္တစ္ဆုပ္စာေတာင္ မ႐ိွတဲ့ အေရအတြက္ေလးေလာက္ဘဲ႐ိွပါတယ္ ဒီ႔အျပင္ အဲ့လိုလူေတြထဲမွာမွ လႈပ္ႏိုင္႐ွားႏိုင္ လုပ္ႏိုင္ကိုင္ႏိုင္တဲ့ အရြယ္ေတြ အားလံုးနီးနီးက ေထာင္ထဲမွာကိုး ၊

ေထာင္ျပင္မွာ ျပန္လႊတ္ထားတဲ့ သူေတြၾကေတာ့လဲ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ လႈပ္လိလႈပ္လဲ့ နဲ႔ စိတ္ဓါတ္ကေလးနဲ႔ဘဲ တင္းခံထားရတဲ့ ဇရာေထာင္းစျပဳေနတဲ့လူႀကီးပိုင္းေတြ ဆိုေတာ့ လူငယ္ေတြက သူတို႔ကို ေလးစားလိုက္နာေပမယ့္လို႔ လူႀကီးေတြက အစိုးရနဲ႔ ခြန္အားၿပိဳင္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ အ႐ြယ္ေတြ ေရာက္ေနၿပီေလ။

ျမန္မာျပည္လူဦးေရရဲ့ ( ၀.၀၀၀၀၀၀၁ရာခိုင္ႏႈန္း ) ေလာက္ဘဲ႐ိွပါလိမ့္မယ္

နံပါတ္ (၂) လိူလူေတြကို အစိုးရက ေလွာင္ခ်ိဳင့္ထဲက ငွက္ကေလးေတြလို အပိုင္ခ်ည္တုပ္ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားတဲ့အျပင္

ေနာက္ေပၚလာမယ့္ ဒီလူေတြေျခရာလိုက္နင္းမယ့္ လူငယ္ေတြ ေၾကာက္တတ္ေအာင္ လဲ မွတ္ေလာက္သားေလာက္ ေအာင္ ဆံုးမျပထားျခင္းနဲ႔ ေျခာက္လွန္႔ထားၿပီးသားပါ။

နံပါတ္ (၃) လိုလူေတြကသာတိုင္းျပည္ရဲ့ အဓိက အေရးအႀကီးဆံုးလူေတြျဖစ္ပါတယ္

သူတို႔ဟာ လမ္းခုလတ္မွာ ေတြေဝေနတဲ့သူေတြ

ဘက္မေ႐ြးရေသးတဲ့…  ဘယ္ဖက္ကမွမရပ္တည္ရေသးတဲ့…  သူေတြ

ဒီလူေတြဟာ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ ရဲ့ စနစ္ကို ေျပာင္းလဲေတာ္လွန္တဲ့အခါမွာ အဓိကအက်ဆံုးလူေတြပါဘဲ

ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ သူတို႔က တိုင္းျပည္တစ္ျပည္လံုးရဲ့ အမ်ားဆံုးေသာလူဦးေရ ျဖစ္တဲ့ ( ၈၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ) ေလာက္ျဖစ္ေနလို႔ပါဘဲ

စနစ္ ေျပာင္းလဲ ေတာ္လွန္ေရး လုပ္မယ္ဆိုရင္ ဒီလူေတြ ကို အဓိက ပစ္မွတ္ထားၿပီး ဆြဲေဆာင္ စည္း႐ံုးႏိႈင္စြမ္း႐ိွဖို႔ က အရမ္းအေရးႀကီးပါတယ္

ဒီအခ်က္ေတြကို နအဖကလဲ ႀကိဳသိထားၿပီးသားပါ

ဒီေတာ့ နံပါတ္ (၃) လိုလူေတြ မ်ားေလ အစိုးရႀကိဳက္ေလပါဘဲ

ဒီေနရာမွာ ျပည္ပႏိုင္ငံေရးသမား ေတြကလဲ သူတို႔ရဲ့ ေ႐ွး႐ိုး အစဥ္အလာ ယံုၾကည္မႈအတိုင္း

နံပါတ္ (၁) ေတြကို ဂုဏ္ျပဳတယ္ ခ်ီးမႊန္းခန္းဖြင့္တယ္

နံပါတ္ (၂) ေတြကို ကဲ့ရဲ့႐ံႈ႕ခ်မယ္ စာနဲ႔ အေျပာနဲ႔ ေဝဖန္တိုက္ခိုက္တယ္

အဲဒိမွာ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြရဲ့ က်ဴးလြန္ေနက် မဟာ အမွားႀကီးေတြကေတာ့…

နံပါတ္ (၃) ေတြကို ကိုယ့္ဘက္ပါလာေအာင္ မႀကိဳးစားဘဲနဲ႔ သူတို႔ကို မေထာက္ခံမိတာနဲ႔ ငါနဲ႔ မတူ ငါ့ရန္သူ ဆိုတဲ့ ပံုစံ နဲ႔ ဆက္ဆံတယ္ ရန္႐ွာတယ္ စကားလံုးေတြနဲ႔ ထိုးစစ္ဆင္တယ္…

အဲ့ဒိေတာ့ ဘာျဖစ္ျဖစ္လာလဲ ဆိုရင္ နံပါတ္ (၃) ေတြထဲက တစ္ခ်ိဳ႕က နံပါတ္ (၁) ေတြျဖစ္ကုန္ၾကတယ္

ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံေရး မလုပ္တဲ့သူကို ေလာေလာဆယ္ အစိုးရက ရန္မ႐ွာဘူးေလ သူတို႔ကို  ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကသာ တစ္ခ်ိန္လံုး တိုက္ခိုက္ေနတာဆိုေတာ့ ၾကာလာေတာ့ အစိုးရဘက္ကေနတာ အႏၱရာယ္ လဲကင္း အက်ိဳးေတာင္႐ိွေသးတယ္ လို႔ျမင္လာေရာ။

ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ ရဲ့ ေတာ္လွန္ေရး ဘာေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္သလဲ ဘာေၾကာင့္ ျပည္သူေတြကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းလို အေမစု တို႔လို မစည္း႐ံုးႏိုင္လဲ ဆိုရင္ အဲ့ဒိ အခ်က္က အဓိက ပါဘဲ။

ခုလဲ ဆိုးတာက Celebrity ဆိုတဲ့ အႏုပညာ႐ွင္ တိုင္းဟာ ျပည္သူလူထုရဲ့ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးမႈ ကိုရ႐ိွထားလို႔သာ ေအာင္ျမင္မႈကို ရ႐ိွခဲ့ၾကတာပါ

လူေတြကို မိမိဖက္ပါေအာင္ စည္း႐ံုးတဲ့အခါ အႏုပညာသည္ေတြနဲ႔ စည္း႐ံုးတဲ့နည္းက အျမန္ဆံုး နဲ႔ အထိေရာက္ဆံုး ဆိုတာကို စိတ္ဓါတ္စစ္ဆင္ေရး ကို တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ေနေအာင္ ေလ့လာတတ္ေျမာက္ထားတဲ့ နအဖေခါင္းေဆာင္ေတြက သိထားၿပီးသားပါ။

ဒါေၾကာင့္ ဒီ “ အာ႐ုဏ္ဦး မွာ ပြင့္တဲ့ၾကာ “ ဆိုတဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ဇတ္ကား ထဲမွာ လက္႐ိွ လူႀကီးလူငယ္ ျပည္သူေတြ အားလံုးႀကိဳက္ၾကတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ အားလံုးကို ထည့္သြင္း သ႐ုပ္ေဆာင္ခိုင္းထားတာကိုၾကည့္ပါ။

ခုဒီလို ကားမ်ိဳးထြက္လာတဲ့အခါ ျမန္မာျပည္သူလူထုက ေပၚလစီကားမွန္းသိေနတဲ့ အတြက္ ဒီေလာက္ႀကီးလဲ ထူးျခားၿပီး မေျပာင္းလဲသြားသလို သူတို႔ အရင္ထဲက ခ်စ္တဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြကိုလဲ မုန္းမသြားၾကပါဘူး

အားလံုးက နဂိုအတိုင္းဘဲ ႐ိွေနၾကတာပါဘဲ။

ဒါေပမယ့္ ခု ျပည္ပက ႏိုင္ငံေရး သမားေတြ လုပ္လိုက္တဲ့ လုပ္ရပ္က ႐ုပ္႐ွင္ အႏုပညာသည္ ေတြ အားလံုးကို နံပါတ္ (၃) ေနရာကေန နံပါတ္ (၁) ေနရာကို အတင္းေျပာင္းခိုင္းလိုက္တာပါဘဲ။

တကယ္ဆို ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ အႏုပညာသမားေတြကို တည့္ေအာင္ေပါင္းၿပီး သူတို႔ကေနတဆင့္ လူထုကို ဆြဲေဆာင္ စည္း႐ံုးႏိုင္ရမယ့္ အစား မိမိရဲ့ အင္အားအႀကီးမားဆံုး လက္နက္ တစ္ခုကို မိမိကိုယ္တိုင္ဘဲ ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္ၾကတာပါဘဲ။

လြတ္လပ္၊ ေခတ္မွီ၊ ပြင့္လင္းတဲ့ အေမရိကား လို ႏိုင္ငံမ်ိဳးမွာေတာင္ သမၼတ ကအစ အႏုပညာသမားေတြကို တည့္ေအာင္ေပါင္းရပါတယ္။ သူတကယ္ႀကိဳက္ႀကိဳက္ မႀကိဳက္ႀကိဳက္ ျပည္သူေတြ အရမ္းႀကိဳက္တဲ့ သူေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးခင္မင္မႈ႐ိွတယ္ဆိုတာ ျပည္သူေတြ ျမင္ေအာင္ ေနျပျခင္းအားျဖင့္ ျပည္သူေတြရဲ့ ေမတၱာကို ရယူႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆကို American ေတြေတာင္ ခုထက္ထိ လက္ခံယံုၾကည္ၿပီး က်င့္သံုးေနရဆဲပါဘဲ။

ဒါေတြ အားလံုးဟာ ကၽြန္ေတာ့္ လက္ေတြ႕နဲ႔ ဘဝကေပးတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳေတြ ကို အေျခခံၿပီးေျပာျပတာပါ

အားလံုးနဲ႔ေတာ့ တစ္ထပ္တည္းက်ခ်င္မွက်ပါလိမ့္မယ္။

ဒီေတာ့ အတိုခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ခု ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ လုပ္ေနတဲ့ Campaign ႀကီးဟာ ကေလးဆန္ၿပီး တရားမွ်တမႈမ႐ိွဘဲ

ဘာေကာင္းက်ိဳး သက္ေရာက္မႈ မွလဲ ရမွာ မဟုတ္တဲ့ လုပ္ရပ္ႀကီး ျဖစ္ၿပီး မိတ္ေဆြဖြဲ႕သင့္သူကို ရန္သူျဖစ္သြားေစတဲ့ လုပ္ရပ္လို႔ဘဲ ျမင္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ လက္႐ိွ “ အာ႐ုဏ္ဦး မွာ ပြင့္တဲ့ၾကာ “ ဇတ္ကားမွာ ပါဝင္ခဲ့ရတဲ့ အႏုပညာသမားေတြ အားလံုးကို ဝါးလံုးမစင္သုတ္ၿပီး ရမ္းသမ္းထိုးႏွက္တိုက္ခိုက္ေနတဲ့သူေတြ အဖြဲ႕အစည္းေတြအားလံုးကို ကၽြန္ေတာ္ ဆန္႔က်င္ပါတယ္။

တကယ္လို႔ ဒီကားမွာ ပါတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြ မွန္ကန္ ျခင္း ႐ိွမ႐ိွဆိုတာ ဇာတ္လမ္းေရးသားသူ (သို႔မဟုတ္) ဇာတ္လမ္း ကိုပံုစံသြင္းၿပီး ေရးခိုင္းသူ ၊ ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ နဲ႔ စကားေျပာေတြကို ေရးသားညႊန္ၾကားတဲ့သူ မွာဘဲ တာဝန္႐ိွပါတယ္။

႐ွင္း႐ွင္းေျပာရရင္ ဒါ႐ိုက္တာေတာင္မွ အစိုးရက “ ေရာ့.. အင့္.. ဒါကို ဒီလို ဒီလူနဲ႔ ျဖစ္ေအာင္ ႐ိုက္ေပး လွ်ာမေ႐ွ နဲ႔ “ ဆိုလဲ ႐ိုက္ေပးရမွာပါဘဲ။

မင္းသားမင္းသမီးေတြကလဲ “ ဒီအခန္းမွာ ဒါေျပာ “ လို႔…  ဒါ႐ိုက္တာ သင္ေပးတဲ့အတိုင္းေျပာရတာပါ

အားလံုးကို ျခံဳၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီကားရဲ့ သမိုင္းကို လြဲမွားစြာ တင္ျပထားမႈဟာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ နဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္တဲ့အတြက္ သူတို႔မွာ ဘာအျပစ္မွ မ႐ိွပါဘူး။

မမွန္ကန္တဲ့ သမိုင္းကို ႐ုပ္႐ွင္ဇာတ္လမ္းျဖစ္ေအာင္ေရးသားဖို႔ ခိုင္းေစခဲ့သူ အစိုးရမွာသာ တိုက္႐ိုက္ တာဝန္႐ိွပါတယ္

ဒီေတာ့ မိတ္ေဆြ ႏိုင္ငံေရးသမား အာဇာနည္ ႀကီးမ်ား လုပ္သင့္တာက ျမန္မာျပည္ကို ေပၚတင္ျပန္သြားၿပီး ေနျပည္ေတာ္ နဲ႔ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕လည္ေခါင္က ဒီကားျပေနတဲ့ ႐ဳပ္႐ွင္႐ံုေတြတိုင္းရဲ့ေ႐ွ႕မွာ မားမားႀကီးရပ္ၿပီး ခု ျပည္ပကေန ေျပာေနတဲ့ ေလႀကီး မိုးႀကီးစကားေတြ ေၾကြးေၾကာ္သံေတြ အားရပါးရသြားေအာ္ၾကသင့္တယ္လို႔ တိုက္တြန္းပါရေစ။

ဒီစာကိုေရးလို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလဲ တိုင္းျပည္ကို သစၥာေဖါက္တယ္လို႔ စြပ္စြဲခ်င္လဲရပါတယ္

ကၽြန္ေတာ္က

ကိုယ့္ ဓမၼ ကိုယ္ ယံု

ကိုယ့္လိပ္ျပာ ကိုယ္သန္႔

ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္ ေနတဲ့သူပါ

ျပႆနာ မ႐ိွပါဘူး

တကယ္တမ္း တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးကိုသစၥာေဖါက္ခဲ့တဲ့သူေတြကေတာ့

၈၈ ထဲကေန ဒီေန႔ထိ ခ်စ္လွပါခ်ည္ရဲ့ဆိုတဲ့ တိုင္းျပည္ကို ဒုကၡပင္လယ္ထဲမွာ ထားခဲ့ၿပီး ကိုယ္လြတ္႐ုန္းထြက္လာခဲ့တဲ့ …

၂၂ ႏွစ္လံုးလံုး Statement ေတြအမ်ားႀကီး ထုတ္ခဲ့တာကလြဲလို႔ တိုင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူေတြကို ဘာမွ အက်ိဳးမျပဳခဲ့တဲ့ …

ဘာအႏၱရယ္မွ မ႐ိွတဲ့ အေဝးႀကီးက အေနာက္တိုင္းႏိုင္ငံေတြမွာ ဇနီးမယား သမီးသား နဲ႔ ႀကီးပြားၿပီး ေလာကစည္းစိမ္ကို အျပည့္ခံစားမူးယစ္ရင္း အခြင့္ႀကံဳတိုင္း လူျမင္ကြင္းမွာ.. အင္တာနက္ထဲမွာ.. လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းၿပီး စကားလံုးအႀကီးႀကီးေတြကို အသံေကာင္းဟစ္ရင္း ေလထုေတာ္လွန္ေရး နဲ႔ လုပ္စားေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုတဲ့ သူေတြပါဘဲ။

မွတ္ခ်က္။ ။ စာေတာ္ေတာ္ ႐ွည္သြားတဲ့အတြက္ ႀကိဳၿပီးေတာင္းပန္ခ်င္သလို

အခ်ိန္ယူၿပီး ဖတ္ေပးတဲ့ အတြက္လဲ အရမ္းေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေနာ္

ေလးစားခင္မင္စြာျဖင့္

မ်ိဳးခ်စ္

Aug 3rd, 2010

http://myochitmyanmar.org/2008-07-25-07-31-58/2009-09-16-01-33-04/6055-2010-08-04-08-53-57

Written by Lwin Aung Soe

August 5, 2010 at 1:18 pm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: